W624563

背後から火事が迫ってきたとでもいうの、この顔の青さは普通じゃないわ、どうしたの?ぽつりと答えます。「惜しいと思うほどの物は捉まえようと追いかけず、一生惜しんで思い出せるようにしておいたほうがいいんだよ」。そうか。胡瓜の漬け方を、老婦人から習ったときみたいに、熟した実がひとりでに落ちる音を聞いた。

You look like getting chased by a fire. How pale you are...you aren't yourself. What's the matter? "It's not good to chase after what you think to be precious," I answered muttering, "you'd better leave it alone so that you can remember it for life." I see. Just like when I learned how to pickle cucumbers from an old woman, I heard a ripe fruit drop off of itself.

岡﨑乾二郎

OKAZAKI, Kenjiro

作品画像

この作品画像をダウンロード、転載することはできません。

詳細情報
作家名

岡﨑乾二郎

OKAZAKI, Kenjiro

作品名
背後から火事が迫ってきたとでもいうの、この顔の青さは普通じゃないわ、どうしたの?ぽつりと答えます。「惜しいと思うほどの物は捉まえようと追いかけず、一生惜しんで思い出せるようにしておいたほうがいいんだよ」。そうか。胡瓜の漬け方を、老婦人から習ったときみたいに、熟した実がひとりでに落ちる音を聞いた。You look like getting chased by a fire. How pale you are...you aren't yourself. What's the matter? "It's not good to chase after what you think to be precious," I answered muttering, "you'd better leave it alone so that you can remember it for life." I see. Just like when I learned how to pickle cucumbers from an old woman, I heard a ripe fruit drop off of itself.
制作年
平成14年2002
材質、技法
アクリリック, キャンバス
寸法、時間等
180.0×130.0×5.0cm
所蔵
東京国立近代美術館The National Museum of Modern Art, Tokyo
所蔵番号
O01137
来歴
2003/03, 購入Purchased
  • 東京国立近代美術館作成データ. 提供日2021-03-08.
  • 2024-12-10
このテキストは機械翻訳です。